Bibel Manga

Hejsan! I december skaffade jag mej en bibel, fast det är en manga. Jag tycker att det är mycket lättare att förstå, när de är tecknat/manga. Jag läser bibeln annars via telefonen, via en app. Och ibland min vanliga bibel. Det kan hända att jag inte förstår allt.. 🙏
 Så de är bra att de finns Manga bibel och så. De gillar jag skarpt. Det är lättare att förstå då, enligt mej.Denna mangan heter Messias.. Så finns de en till också, då handlar de om de första kristna.  Jag har läst seriebibeln när jag var liten. Ganska bra var den. Men lite svårt att förstå. Har en seriebibel med underbar ritat. Den har jag läst mycket i. Men nu är det manga som gäller. 💘


Nu säger jag inte att tecknade biblar är bättre än den vanliga Bibeln. Men de finns olika sätt att läsa Guds ord på, Tex via instagram, Facebook, när folk delar bibelord, Youtube, när folk lägger upp sånger och predikan.. Serier/Manga, Via appar. Finns olika sätt att få in Guds ord..




Så har ni den bästa ,,,Bibelgänget, Livet med Jesus på ett enkelt sätt. Jag förmedlar min tro genom mina serier, på ett enkelt sätt så ni läsare förstår. Jag hoppas att ni förstår mitt inlägg.
kram på er!

Kommentarer

Populära inlägg