Nya målningar

Hejsan! Jag har gjort nya målningar nu. Har delat dem på facebook och instagram. Men nu blir det här på bloggen också. 👆👍 Jag hoppas att ni kommer att gilla mina senaste målningar.
Tjejerna från Bibelgänget har blivit Sailor moon-tokiga. Mirjam, Ester och Mimmi är Sailor hjältinnor. Haha! Söta tjejerna..

Sailor Mirjam Moon 🌙
Sailor Ester Moon 🌙
Sailor Mimmi Moon.🌙

Bakom dem står killarna och tycker att tjejerna är jobbiga... Kanske tjejerna har Sailor Moon maraton nu  //_// Som jag har de nu. Har alltid gillar den programmet.
Alla från Tidningen Bibelgänget står samlade i en grupp-bild. Alla från Bibelgänget heter : Ester, Mirjam, Mimmi, Isak, Levi, Greger, Jeremia, Malle, Nathanael och Mami. Men dem huvudpersonerna är ju barnen. Djuren är deras vänner. Mimmi är med i Bibelgängets äventyr. Ni läser ju Malle, Mami och Greger i slutet av varje nummer, från min serietidning. 🎨


Bakom en buske står Isie och har koll på dem.. Undrar vad han ska göra? Han ser rätt nöjd ut. Hehe!  🐻⛄☃ Undrar varför?? Vad tror ni?


Men? vad är Anna någonstans?? De får ni läsa i nästa nummer.. 🙀
Fick förslag av min gamla skolkamrat från Sjövik att rita någonting med Disney Prinsessor.. Så här blev resultatet . Haha! 👸🤴

Levi - Snövit
Isak- Belle från Skönheten och odjuret
Nathanael- Askungen
Jeremia - Ariel
Mirjam- Rapunzel
Ester - Tiana
Mimmi - Jansmine från Aladdin .
Dom som är nöjda är ju systrarna och Mami. Haha!
Malle- Medina, från Brave
Greger - Pocahontas
Mami- Moana
 Träffa serietecknaren.. Jag Ellen Lundberg.. Vad jag gillar och inte gillar. 😉😊 Skrev upp lite saker som jag gillar och inte gillar.. Listan kan vara lång.. Vid fötterna på teckningen finns det laddare, nycklar, färgpennor, block, och mycket annat. Orkar inte att skriva allt , vad jag ritade. Ni får helt enkelt kika själva.
Fick förslag av min skolkamrat Emmy igen.. En sköldpadda. 🐢🐢 Söt va?
Så gjorde jag en fanart med Bamse gänget , som möter mina figurer från Bibelgänget. Både skurkarna från olika serier strider mot varandra, i bakgrunden.. 🐢🐻🐰 Jag hoppas att dem som jobbar med tidningen Bamse,, gillar min fanart. 💟💓


Greger tyckte det var pinsamt att han är så kort.. För Lille skutt är ju liten.. Men han är större än själva Greger kanin. Haha! Det var alla målningar som jag har gjort de senaste tiden..  Sköt om er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bibelgänget 1/2017 ~ Bibelgänget vs Mega Klanen!

Serietidningen The Far Dark Side