Kul fakta om ~ Tember

Hej! Hoppas att ni har de bra. Staden Tember har funnits så länge jag kan minnas. Det var jag som kom på namnet och staden. Redan jag gick i mellanstadiet, när jag gjorde serier med min syster. 🐹



I varje nummer med Biblgänget så ser man staden Tember. Det har ändrats genom året.  Men här är massor av bilder från Tember 2012 till nu.. 🐰
Skolan såg ut så här.. 
 De viktigaste personerna i Tember.. Tex läkare och sånt.. 
Men nu är de människor som bor i Tember. Inte Dockor. 
 Klassen Äpplet.. Jag ska göra om målningen någon gång.. 
 Tember såg ut så här ett tag. Jag var jätte nöjd med denna målning, från 2014. 
 Tember 2015, med vattenfärger. Jag testade på hur de ska se ut
 Tember skolan
 Centrumen av Tember.. skulle se ut som en stad
När man skulle komma till Tember
 Så här tänkte jag de skulle se ut..
Vinter i Tember ❄ ⛄ 
 Från boken.. så ser man att de finns ett fik 
 Ett fik och en annan affär i bakgrunden

Lärarna från Tember och en rektor.
Men nu ser de ut så här. Jag är nöjd i alle fall. Vad tycker ni? 🌲🌳🌱

- Varför ändrar du?
- Jo för att man vill göra om för att man ska bli nöjd till slut. Jag är nöjd just nu. De svåraste jag tycker att teckna är just hus.. De gäller att öva. 



Jag minns att jag ritade Tember under 2010 till nu. Om man kikar på gamla bilder från 2010,,, ser de inte ut som hus eller träd..😨 😟



Jag hoppas att ni kommer att gilla Tember.. trots jag ändrar lite grann. 🌟 Här bor Djur och människor. Alla är välkomna här! 🍀 💓 De finns 2 kungarpar i Tember. Kung Egon och Drottingen Linnéa.. om jag inte minns fel.. ✨

Ha de så fint! 

Kommentarer

  1. Så kul att se mer av Tember och hur dina teckningar utvecklats :) Jag bygger alltid mina egna husbilder på foton jag tar i stockholm. Så jag är väldigt imponerad att att du skapat en stad från början utan att ta av något som redan finns i verkligheten. Och du har verkligen gjort det grymt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tember är inspirerad från Härjedalen. :3 Jag tycker att din stad från dina serier är mysiga. Jaha! Vad spännande! :) Tack ska du ha! Va glad jag blir! 🎨

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg