Kul fakta om ~ Systrarna Mimmi och Anna

Halloj! Nu kommer det en till inlägg.. Denna gång handlar det om systrarna Mimmi och Anna. Vilka är dem? Jo Mimmi och Anna är två leopard systrar, som är föräldralösa. Anna tar hand om Mimmi.

Jag kom på figurerna, genom gosedjur, som jag och syskonen hade. (skratta inte..)
Mimmi är en liten och tuff leopard tjej. Anna är lugn och sansat leopard tjej.
Här ser man Mimmi och Anna Leopard, lekte med alla figurerna från Tidningen Bibelgänget. Ingen vet riktigt var dem kommer ifrån.. (inte ens jag..) Dem bara kom till Tember en dag.
Systrarna kom till serietidningen år 2011. Det var då när Mimmi behövde hjälp av Bibelgänget, att hitta sin syster, som var bortrövad.. (Det kan ni läsa här. ) 💕 
Det dröjde ett bra tag, tills man fick träffa en av systrarna igen. Här fick Mimmi följa med in till Bibelns tid, för första gången. Rätt så tufft var det av henne, att bråkade med ormen här. 🍃
(Läs här)
Mimmi följde med Bibelgänget ännu en Bibliskt äventyr. Hon är rätt så liten, så hon brukar oftast att bli buren. (läs här) ✨
Mimmi och Anna firade midsommar med Bibelgänget. Anna tackade så mycket för Bibelgängets hjälteinsats. (läs midsommar här) 🍀
Mimmi är ju en av Bibelgängets bästa vänner. De roligaste är att Mimmi och Anna kan ju prata med andra. Precis som Isie Isbjörn. Fast för Mimmi,, blir det svårt att få henne att vara tyst. Haha! 
(läs här..) 😄 
Mimmi var en riktig hjälte i denna nummer, när hon hämtade hjälp.. När Bibelgänget var kidnappade av Bibbi och Isie. Bibbi ville ha Bibelgängets uppmärksamhet.. På fel sätt alltså..
Det dröjde ett bra tag tills man fick träffa Mimmi igen. Denna gång i en oväntat besök.. Hihi! 
(läs här) 💓 

Det tog en bra tag tills man fick träffa Mimmi igen. Anna hade fullt upp något annat, hon. Saknar ni Mimmi bland mina serier? Jag gör det.. Anna inte så mycket. Men mest Mimmi. Anna syns inte så mycket bland serierna. Vill ni se mera av systrarna i serien? 
Nummer 2.3/2015- Möter Moses, fick Mimmi vara med igen. Sen dess har man inte sätt henne och Mimmis syster Anna.. Vad tog dem vägen? Kanske de höll sig undran när Ester kom till familjen? Vad tror ni? Jag kom på att ett ny serie-nummer så ska Mimmi vara med. Hon ska oftast sitta på Esters axel eller Mirjams axel. För de kommer att bli deras nya bästa vänner. 🐈


För vara ärlig, så har jag glömt bort systrarna leopard.. Förlåt tjejer!😩
Anna: Det är helt okej.🌸
Mimmi: Nej det är inte okej! Du måste gott göra oss! 😡
Serietecknaren Ellen: Hur då? 😰

Mimmi: Du får göra serier, med mej och syrran.. tillsammans med Bibelgänget 😎 
Anna: Jag behöver inte vara med. 🙂
Mimmi: Joho! 🐾 😦
Anna: Det räcker att syrran är med... Läsarna kan veta att jag är hemma,eller jobbar. 
Serietecknaren Ellen : Hum.. Jag ska klura ut något.. Eller så kanske våra läsare kan komma på nåt? ✍  
Gammal gruppbild på alla mina figurer. Ni ska veta att Mimmi och Anna är biroller, tex Mega klanen, Isie, och dem andra från Tember. Medan dem andra är huvudrollerna. 💛 💙


Hoppas att ni gillar denna inlägg!
Vi hörs! 

Kommentarer

  1. Åh jättebra inlägg! Gillar verkligen dessa neddykande i historien runt specifika karaktärer. :) Mimmi och Anna är sååå söta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dem? 🐱 Ur söta! Vad menar du med neddykande?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Bibelgänget 1/2017 ~ Bibelgänget vs Mega Klanen!

Serietidningen The Far Dark Side