Hur går det med barnboken?

Hej! Ni kanske undrar hur de går med barnboken?

Jag skrev detta på facebook..
--------------------------------
Har jag en fråga till er allihopa. Hur kan man skicka in sin serie/barnbok för något sätt? Alltså jag blev medlem på en sida där man kan lägga dit sin bok.. men man måste skaffa en program till.. ( Som kostar tyvärr..) 😞
Jag vill hitta en lösning, som folk vill läsa mina serier eller min blivande barnbok.. på nåt sätt.. Hur kan man tjäna på något sätt med sin arbete? 😟
De känns som jag är på nivå 0.. medan den andra som jag beundrar är på högsta nivån. Sorry för dålig förklaring.. men jag försöker förklara så bra som möjligt 😛
-------------------------------------------------------
Jag kände att allt kändes meningslöst med min barnbok.. Jag brinner över serietecknande och blivande barnboken.. Men de kändes som jag tappade min lilla gnista, tycker andra går de bra för.. 


Men tack vare Magic och Sara som stöttade mej..
Magics råd
och Sara. De tror på mej!   Ibland kan man känna att allt går så där.. Jag vill inte ge upp så lätt. Även de känns så där just nu.. Tror ni att jag kommer att lyckas? Tror ni att de kommer att bli en barnbok till slut? 


-Men hur går det med barnboken då?
- Lugn!! 

Jo det är så här att jag har mailat min pappa, (som är duktig med tidningar o sånt) Han har inte hunnit att kolla igenom min berättelse ännu. Bara lite grann. Bilderna och texten har hamnat hullet om buller.. Han ska hjälpa mej.. Jag känner bara till en som är duktig med skrivande och sånt.. Så de blir mycket för min pappa. Jag vet inte NÄR de blir fixat med barnboken.. När de blir klar, när jag kan publicera och sånt. Jag har så mycket viljestyrka.. 

Jag vet att jag kan stava fel ibland, därför är de bra att nån kan rätta mina stavningar.. innan man publicerar boken på hemsidan..  som heter Publit.   Så vi får se hur de blir.. Men de är mitt mål i alle fall. Har kämpat all möjliga saker med min serietecknande. Maila olika bokförlag o sånt. Fick alltid ett nej, om jag kunde ha mina serier i deras tidning eller så.. 

Hur som helst... 




Saras sidor:


Magic sidor:



Hoppas att ni vill kika in på deras sidor. 🎨

Kommentarer

  1. Bra att du kämpar vidare! Det komner gå toppen och jag ser fram emot att fortsätta läsa dina historier och se dina fina illustrationer :)
    Tack för alla länkarna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för er respons! Det behöver jag. Har bara haft respons av släkt och vänner, men inte av andra läsare/följare. Det glädjer mej mycket!😁😄 Du är så snäll du!


      //kram från Ellen, serietecknare till Tidningen Bibelgänget

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg